tisdag 20 augusti 2013


Välkomna till klass 1A!
Äntligen börjar skolan och åk 1. Det ska bli roligt och spännande att få arbeta tillsammans med era barn. I klassen kommer jag att ha huvudansvaret. Barnen kommer även att träffa andra pedagoger eftersom vi kommer att samarbeta med både förskoleklassen och åk 2.
Alla i år 1-2 börjar skoldagen kl 08.00 och sluta kl. 13.00. Idrotten börjar v.36. Jag återkommer med vilken dag eleverna ska ha med sig idrottskläder.
Saker att ta med till skolan:
  • innetofflor
  • regnkläder+stövlar som är namnade
  • extrakläder som är namnade
  • en frukt varje dag
Barnen får pennor, sudd, sax och lim här, men vill man ta med sig eget så får man.

Onsdag 28 augusti kommer vi i F-2A att göra en utflykt till Slättenvägens lekplats då vi kommer att leka tillsammans. Barnen ska då ha med sig ett litet mellanmål; dricka, frukt och en macka. Vi äter i bamba, fast lite senare.
De första två veckorna i skolan kommer vi att arbeta mycket med värderingsövningar och samarbetsövningar för att få ihop gruppen.
Vill ni vara med en dag i skolan så går det bra. Ni är alltid hjärtligt välkomna hit. Meddela i så fall om ni tänker komma och hälsa på.
Jag kommer att skicka ut veckobrev via vår klassblogg som har adressen www.klasskoll.blogspot.com . Där kommer ni att kunna läsa all information om vad som händer i skolan. Nytt brev kommer varje fredag. Ta för vana att gå in och läs inför varje ny vecka.
Ni når mig lättast på mailen. Ni kan även maila om ni vill att jag ska ringa upp er. Det är svårt att få tag på mig under dagen då jag är med era barn mellan 8.00-13.00. Min mailadress är caroline.steen@edu.partille.se
Då avslutar jag med att önska er en fortsatt trevlig vecka!

Hälsningar
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar